17 Eylül 2007 Pazartesi

Alıntı mı Çalıntı mı?

Dün gece yolda gelirken bir yandan da radyo dinliyorum. Eğer kendi yaptığım müzik cd’lerim yoksa yanımda genellikle 104.5 frekansından ağırlıklı olarak rock müzik yayını yapan http://www.radio1045.com ı tercih ediyorum. Bunun nedeni diğer radyolar gibi her gün beşyüz kere aynı şarkıları yayınlayan Kral Tv gibi olmayışı ve 80’lere ve 90’lara oldukça sık yer vermesi.
 
Dün gece yine aynı frekansa takılmış giderken birden kulağıma tanıdık bir melodi dolanıyor. Hani o hepimizin bildiği Bum Bum Bum Daldan Hop Dala Uçtum Sonunda Bir Dala Kandım Nedir Bu Daldaki Durum isimi şarkı. Hani işte 90’larda meşhur olan Seden Gürel’in beyaz şapkasıyla imaj yaptığı ve hala akıllarda öyle kaldığı. Meğer bu şarkı Paul Lekakis’e aitmiş, http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Lekakis Kendisi Yunan asıllı bir Amerikalı olan Lekasis bu şarkıyı yaptığında takvimler 1987 yılını gösteriyormuş. Demek ki bir kuşak bu şekilde uyutulmuşuz.
 
Müzik dünyasında intihal mevzuu bilindiği üzere yeni bir konu değil. Bugüne kadar onlarca hatta yüzlerce şarkının aslında başka bir şarkıdan alıntı değil resmen çalıntı olduğu çok kereler yazıldı çizildi. Hatta bazı müzisyenler kaset kapaklarına hiç utanmadan sıkılmadan söz ve müzik kendilerine aitmiş diye de yazdılar. Bir tek Ayşen isimli bir şarkıcımız vardı –halen şarkılarını zevkle dinlediğim- albüm tamamiyle alıntı şarkılardan oluşuyordu ve biz bu şarkıları dinlerken alıntı olduklarını biliyor olmamıza rağmen büyük keyif alıyorduk.Seden Gürel’in o zamanki albüm kapağını bulma fırsatım olmadığı için hakkında atıp tutmak istemem. O yüzden de sırf tarihe bir not düşmek niyetiyle bu satırları kaleme aldım. Unutun gitsin diyemiycem çünkü aradan neredeyse yirmi yıla yakın zaman geçmiş ama bakın neymiş Gerçekler Zamanla Anlaşılırmış.