20 Ağustos 2007 Pazartesi

amerikada sac trasi olmak

amerikaya gelmeden once, bir arkadasim burada yasayan abisinden bahsederken, sac trasi 10 dolar oldugu ucun kendi saclarini kendinin kestiginden falan soz ediyordu. tabi bu bana oldukca garip gelmisti ilk duydugumda. 10 dolar da hayli pahali gorunmustu gozume.
amerikaya geleli bir ayi doldurmustum. e haliyle saclar da uzamisti ve sagda solda gordugum turklere sac trasini nasil olabilecegimi soruyordum. ben amerikali bir berber bulup tras olma niyetindeydim ama yine her konuda oldugu gibi bu konuda da bir yigin sehir efsanesi almis basini gitmisti. yok efendim amerikali berber sacini soyle kesermis, yok iste 30-40 dolardan az para odenmezmis. e yakinlarda da turk berberi olmayinca careyi dil okulundaki isvicreli cocuga sormakta bulmustum. iyi de yapmisim, bana bir alisveris magazasindaki berber dukkanini tarif etmisti ve bende gitmistim.
hair cuttery adli bir berber dukkanlari zincirinin bir subesiydi burasi. tum calisanlari bayan olmakla beraber her yastan ve her cinsten musteri gormek mumkundu iceride. 15 dolar arti bir kac dolarlik bahsis ile turk berberlere kiyaslandiginda oldukca kisa surecek kadar bir zamanda sac trasimizi olmus olmanin rahatligiyla dukkandan ayrilmistim. amerikada ayrica eksi usul bizim berber dukkanlarina benzer berber dukkanlari da var elbette, ama daha ziyade kucuk kasabalarda rastlarsiniz bu tur berberlere. ayrica, bir turk berbere rahatlikla " abi onler kalsin, enseyi de toplayiver" demenin dayanilmaz hafifligini yasamaksa niyetiniz elbette en yakininizdaki turk berberine gitmenizi siddetle tavsiye ederim.