20 Ağustos 2007 Pazartesi

Amerikada hiz cezasi almak

Uc aylik cicegi burnunda surucu olarak dun aksam saatlerinde ilk ticket ( ceza ) mi yemis bulunmaktayim. Arkadaslar arasinda yavas ( ben guvenli demeyi tercih ediyorum ) sofor olarak nam salmis biri olarak ceza yemek zoruma gitti acikcasi. Kisaca olayin nasil gelistigini anlatayim. Evin bulundugu sitenin onundeki cadde uzerinde hiz limiti 25 mph ( saatte 25 mil ) , ben 46 mph ile gitmisim farkinda olmadan. Farkinda degildim cunku sokaga girene kadar bu hizla gidiyordum ve amerikada 40-50 mile arasi hizla gitmek normal sayilabilir. Siteye girdigimde birden arkamda bir polis arabasi belirdi. Sirenlerini yakarak arkamdan geliyordu. Eger hemen arkanizda bir polis isiklarini yakmis geliyorsa saga cekmeniz gerekiyor. Ben isledigim sucun farkinda olmayarak bir sure daha ilerledim baktim hala pesimden gelmeye devam ediyor. Arabayi saga cektim, kafami camdan cikarmamla ve polisin uzerime parlak bir isik tutmasi bir oldu. Polis arabasindan cikti ve yanima geldi. Ehliyet, sigorta ve registration kartlarini sordu. Ardindan asiri hiz yaptigimi bir sure beklemem gerektigini soyledi. Ben, hizli gittigimin farkinda olmadigimi soyledim ve beklemeye basladim. On dakika kadar sitenin icinde etrafi sirenlerle aydinlatan bir polis arabasi arkamda cumle aleme seyirlik malzeme oldum. Hep yol kenarlarinda gordugum bu manzara artik benim de basima gelmisti ve amerikaya hos (!) gelmistim. Polis, bilgisayarda arastirmasini tamamlayip elinde bir kagitla geldi ki ceza yedigimi anlamistim. Mahkemeye gelmem gerektigini, saygili ve sorunsuz tavrimdan oturu cezamin az olabilecegini ama hiz limitinin oldukca uzerinde oldugum icin mahkemeye cikmam gerektigini soyledi. Bakalim. Mahkeme onumuzdeki carsamba gunu, umarim fazla ceza almadan atlatiriz. Amerikada ticket yemenin olumsuz tarafi cezalar ehliyetinize isleniyor ve sigorta bedeliniz yukseliyor. Umarim bu da bana ders olur ve bir daha asiri hiz yapmam.