20 Ağustos 2007 Pazartesi

amerikada araba sahibi olmak ya da ehliyet almak

geleli bir aydan fazla oldu simdiye kadar yok subway di yok otobustu derken transportation sorunumuzu bir nebze dindirmeye calistik. ama burasi oyle garip bir memleket ki araban olmadan yasamak sanki insanogluna has bir yasam tarzi degilmis gibi. bazen oyle komik seyler oluyor ki ornegin metroya adam arabasiyla gidiyor. sabah arabasini metroya park ediyor aksam geldiginde ayni yerden alip evine gidiyor. bir baska komedi de ehliyet alma merasiminde. araba kullanmak icin ehliyetin olmasi lazim. araba almak icin de ehliyetin olursa ( eyalet tarafindan verilen ) sigorta masraflari asagiya iniyor. ben istiyorum ki ehliyetimi alayim sonra araba alayim. dun mva denilen motor vehicle administration a telefon actim. kadina dedim ki ehliyet almak istiyorum. o da bana su adrese gelmeniz lazim dedim. subway e yakin misiniz diye sordum once anlamadi metro istasyonundan yuruyerek gelebilir miyim dedim kadin guldu. sinava kendi arabanizla geleceksiniz demez mi. al iste. buyur burdan yak. iki ucu ...lu degnek.
gecenlerde burger king'ten balik alicaz. arabadayiz tabi yolda gidiyoruz. ben bekliyorum arabayi park edicez dukkana girecez siparislerimiz alip yolumuza devam edicez. ha ha. driver thru diye bisey var. arabani dukkanin arkasina dolastiriyorsun mikrofon yardimiyla siparisini verip arka tarafa dolaniyor siparisi alip parayi odeyip yoluna devam ediyorsun.
daha ogrenecegim cok sey var...