20 Ağustos 2007 Pazartesi

nihayet bir telefon sahibi olduk

kardesim geldim geleli ne bir yeri arayabilirsin ne disari cikabilirsin ne de islerini halledebilirsin. neden mi cunku telefonun yok. amerikada telefon almak hem zor hem de kolay. burada bizim bildigimiz hatli telefonlardan alabailmek icin credit history denen gecmisinin temiz olmasi ve en az bir yillik kontrat yapman ya da 500-1000 dolar arasi depozit odemen gerekiyor. bu benim gibi amerikaya daha yeni dusmus biri icin imkanli degil. diger yontem ise pre-paid denen on odemeli bizdeki hazir kart benzeri telefonlar. bunlardan almak icin ya ilk basta cok para vermen ve sacma sapan bir gsm sirketine abone olman ya da banka karti sahibi olup cingular ya da t-mobile gibi lider gsm operatorlerine abone olman gerekiyor. ben bu sonuncu yolu tercih ettim ve banka kartimin gelmesi icin yaklasik uc hafta bekledim. sonunda telefonuma kavustum ama asil bundan sonrasi daha zor. cunku pre-paid denen on odemeli sistemde mutlaka aylik sabit bir ucret odemen gerekiyor. ben 50 dolarlik 400 dakika konusma secenegi veren plana abone oldum. eger dakikalar ay icinde bitmezse bir sonraki aya devrediyormus ( emin degilim bekleyip gorucez ) ama 50 dolar mutlaka hesabindan cekiliyor. isin kotu yani: sen aradiginda ya da baskasi seni aradiginda her iki durumda da kontorun dusuyor. isin guzel yani aksamlari dokuzdan sonra ve hafta sonlari kimi ararsan ara ucretsiz.