20 Ağustos 2007 Pazartesi

okulum ve dinler arasi diyalog uzerine

biraz da okuldan bahsetmek istiyorum. college of notre dame of maryland diye geciyor uzun ismi. ben okulun ingilizce kismindayim yani devamli ogrencisi degilim. okul bu civarda kaliteli ingilizce egitimi veren nadir muesseselerden. ozellikle de f-1 vizesi almada kolaylik sagliyor. bunun yaninda biraz pahali oldugunu soylemeliyim.
derslerin islenis bicimleri bizim bildigimiz manada degil bir kere. oyle hoca tahtaya gecip ders anlatmiyor. sinifta zaten en fazla 10 kisi oldugumuzdan dersleri bir dairenin etrafina gecerek isliyoruz. belki inanmiyacaksiniz ama dersler en az 1 saat 40 dakika suruyor. hic ara yok. ben bile kendime hayret ediyorum cunku tr'de hic bir dersi 50 dakika boyunca dinledigim vuku bulmamistir. dersler genelde uygulama esasli gidiyor. ornegin bir writing dersiyse surekli bir seyler yaziyoruz, speaking dersiyse surekli konusuyoruz ve grup calismalarina agirlik veriyoruz. ister ders saatinde isterse de ders sonrasinda ikili gruplar halinde odevler yapiyoruz. bu anlamda okul egitim sistemini gercekten ispatlamis.
kampus fazla buyuk sayilmaz. isin ilginc yani okulda yalnizca kiz ogrenciler var. kadinlarin gelisimini kendine hedef secmis. ayrica okulun guclu bir dini tarafi var ki sagda solda rahipler ve rahibeler goruyorsunuz. katolik inancini mumkun mertebe yasayamaya ve yasatmaya calisiyorlar. onumuzdeki hafta easter var ve okul uc gun boyunca tatil olacak. dini inanclar konusunda oldukca hassaslar. hatta size ilginc bir sey anlatacagim. gectigimiz hafta okuldaki bir grup suudi ogrenci bana gelerek sister mary bizimle mescid konusunu gorusecek dedi. kadin bizi cagirdi ve aynen sunlari soyledi. bildigim kadariyla sizler gunde bes vakit namaz kiliyorsunuz, bu yuzden sizlere ibadet edebileceginiz bir oda ayarlayacagiz. ayrica odanin yan tarafindaki lavabolari da abdest almak icin kullanabilirsiniz. bu sozler karsisinda ne kadar sasirdigimi tahmin edebilirsiniz. zira geleli yalnizca bir ay oluyor ve her sey gibi bu meseleyi de ister istemez tr'deki uygulamalarla kiyasliyorum. inanc ozgurlugu sanirim bu olsa gerek. ayrica bizi okulun dini inanclar temsilcileriyle tanistirdi. bu grupta farkli mezheplerden hristiyanlar, muslumanlar ve yahudiler var. belli araliklara bir araya gelerek toplantilar duzenliyorlar. tek amaclari birbirlerini daha iyi anlamak. hatta belli zamanlarda her bir inanc sisteminin ibadet yerine giderek nasil ibadet ettiklerini yerinde izliyorlar. bazen bir camiye bazen de bir sinagog'a gidiyorlar. onumuzdeki pazartesi aksami yahudilerin ozel bir kutlamasi var. yemekli olacak ve dualar edilecek. ben de davetliyim. her ne kadar suudi arkadaslar bu tip etkinlikleri faydasiz olarak telakki etseler de ben yararli olacagi inancindayim. ayrica bundan sonraki toplantilarina da katilmami istediler. ben de buyuk keyif alacagimi soyledim. bu izlenimlerimi de sizlerle paylasirim insallah.