20 Ağustos 2007 Pazartesi

metro ve otobus yolculugum

Okul basladi ve yolculuk gunleri de beraberinde baslamis oldu. Ilk gun okula gec kalmamak amaciyla Cuma gunu ilk metro deneyimimi yasadim. Burda metro kimi zaman yerin altindan kimi zaman da yerin 20-30 metre uzerinden gidiyor. Oturdugum yere 100 metre vs. kadar uzaklikta oldugu icin metroyu kullanmak akillica. Ilk gun metroye binerken nasil oderim kart mi alirim diye dusunuyordum giris kapisina geldigimde gorevliye nereden bilet alabilecegimi sordum, o da bana bugun ucretsiz dedi. Hayirdir dedim icimden onemli bir gun mudur acaba diye dusundum. Sonra downtown baltimore’da indim ve otobuse bindim. Ilk defa bindigim icin yanimda bozuk para getirmistim ( bir sefer 1.60 dolar ). Sofore para odemek istedigimi soyledim. Bana sadece kafa isaretiyle ileri gecmemi soyledi. Ben gittim yerime oturdum. Ayrica yeri gelmisken hemen otobusun iciyle alakali seyler soyleyeyim. Gozlerim ilk once dur dugmelerini aradi. Ama maalesef ona benzer bir sey goremedim. Ben de inenleri izledim. Otobus penceresinin bir basindan obur basina kadar uzanan bir ip\kablo benzeri bir duzenege elinizi dokundurmaniz yeterli otobusu durdurmak icin. Ilginc bir sey de buradaki otobus soforlerinin cogu bayan. Insan bir garip oluyor. Bir ara eskisehirde de vardi bi bayan sofor de sonradan ortadan kayboldu. Neyse, inmeye yakin sofore yaklasip tekrar odeme yapmak istedigimi soyledim. Adam garip bir sekilde tekrar kafasini salladi kabul etmedi ben de inecegimi soyledim yina kafa isaretiyle tamam dedi ben de indim. Geri donuste de belki para almazlar diye bekledim ama nafile. Tek seferlik otobus ucreti takdir edersiniz ki oldukca pahali. Ancak bir ay boyunca sinirsiz yolculuk yapabileceginiz kartlar var aylik sadece 39 dolar. Tabi eger ogrenci iseniz. Otobuste ve metroda gunluk sinirsiz kullanim hakkiniz var. ama sunu da aklinizdan cikarmayin amerika’da her yere otobus ve metro ile gidemezsiniz. Cogu kimse gibi araba almaniz gerekebilir. Bu konuda calismalarim devam ediyor. Oyle ilginc bir seyki burada metro duraklarinda kocaman park alanlari var. insanlar metro duragina sabahlari arabalari ile gelip arabayi bu duraklara park ediyorlar ve aksamlari da tekrar arabalari ile evlerine donuyorlar. Nasil guvenip de birakabiliyorlar derseniz, park alanlarinin her yerinde guvenlik kameralari var. son olarak da otobuse binenler burada cogunlukla zenciler. Hatta gecen gun kendimi bir afrika ulkesinde tek beyaz adam gibi hissettim zira sofor dahil otobusteki herkes zenciydi.