20 Ağustos 2007 Pazartesi

kutlu dogum haftasi

malum icinde bulundugumuz ay artik kutlu dogum ayi olarak aniliyor. onumuzdeki haftalarda amerikanin bir cok eyaletinde kutlu dogum etkinlikleri duzenlenecek. bizler de nasip olursa ayin 15inde virginia'a da olucaz ve kutlu dogum munasabetiyle duzenlenen gecede kurani kerim ile ruhlarimizi dinlendirip mustafa demirci ve dursun ali erzincaliyi dinleyecegiz.
bu mubarek gunlerin heyecaniyla boyle bir etkinligi cevremdeki insanlarla paylasmak istedim. okuldaki suudi arkadaslara kutlu dogumu bildiklerini farz ederk programdan soz ettim. birdenbire hic beklemedigim bir tepki ile karsilastim. bana boyle bir programa kesinlikle katilmamami soylediler. nedenini sordugumda bunun bid'a oldugunu ve peygamber efendimizin bu tur kutlamalara karsi ciktigini soyledi. hatta bu konuya dair bir de hadisi serif siralayiverdi. sok ustune sok yasamistim. peygamber efendimizi anmanin, onun yeryuzunu aydinlattigi bir gunu kutlamanin ne gibi bir sakincasi olabilirdi ki. tabii tum bunlari aklimdan gecirirken mevlid'in ve kutlu dogum'un yalnizca bize ait bir kultur oldugunu unutuvermistim.