20 Ağustos 2007 Pazartesi

günlük notlar...

Bir aya yakin bir suredir entry giremedim. Muhtelif sebepleri olmakla beraber, bir ic sikintisi ve kabz hali de dahil edilebilir. Velhasil, amerikada hayat kaldigi yerden tum acimasizligiyla devam ediyor. Ne yazik ki, her gun ve her saati kaleme almak mumkun olmuyor. Isterim ki gunluk hayatta karsilastigim olaylar ve gozlemlerimin yaninda hislerimi de kaleme dokeyim ama ne mumkun. Fakat yine de hizla akip giden zamana yenilmeden tarihe not dusmeye hususan da amerika denen mechulu siz okyanus otesindeki guzel insanlara bir nebze daha tanitmaya gayret edecegim.

Evvela, gectigimiz haftaya kadar ikamet ettigimiz Baltimore sehrinden ayrilmis bulunuyorum efendim. Her ne kadar maddeten ayrilmis da olsak gonlumuz hala o taraflardadir, boyle biline.

Baltimore da yasadiklarim ve hayatimda kisa surede cok onemli bir yer edinebilmeyi basaran koreli dostlarimla bir gun bir yerde yeniden diyerek vedalastiktan sonra, yepyeni bir eyalette yepyeni maceralara ve dostluklara kucak acmanin heyecanini yasamak isterdim demek istiyorum cunku hala ani degisikliklere ve belirsizliklere zihnimi hazirlayamamis olmanin izdirabini yasamaya devam ediyorum.

Kisaca bunlara deginip ese dosta bir selam durduktan amerikada gorduklerimi kagida dokmeye devam etmek istiyorum.

Oncelikle Baltimore’da gordugum farkli bir uygulamaya deginmek istiyorum. Sleepless in Seattle filmi –belki biliyorsunuzdur- bir bolumunde baltimore’da geciyor. Sahnenin gectigi yer liman kenarinda bir yer ve Fells Point olarak biliniyor. Bu bolge ozellikle universite genclerinin ragbet ettigi benim de zaman zaman city life ya da deniz ozlemi duydugum anlarda kendimi attigim yerlerden biridir. Bu bolgenin bir ozelligi limanda yere doseli olan tuglalarin uzerinde isimler goruyorsunuz. Once bu isimler savas gazilerine mi ait diye dusunuyor insan ama sonrasinda 2002 yilina ait isimler de gorunce sormadan edemiyor. Ogreniyoruz ki,belediye bu bolgeyi insa ederken insanlara duyuru yaparak 50 dolar karsiliginda isminizin sonsuza kadar yasamasini istemez misiniz diye soruyor ve basvuranlarin katkilariyla hem bu bolgeyi guzellestirmis oluyor hem de insanlara farkli bir hizmet sunmus oluyor. Bu olayi bir de resimlendirdigimde umarim daha iyi anlayacaksiniz.