4 Şubat 2007 Pazar

Little Miss Sunshine (Benim Küçük Günışığım)


Lady in the Water filminde yaşadığım hayal kırıklığından sonra bir dönem Holywood filmlerine ara verip iran filmlerine dadanmıştım. rastgele bir seçim yaparak çok da güzel denk getirmiştim cennetin çocuklarını. ardından, cenneti rengi ile bu atmosferi sürdürmek istemiş, ancak film öncekinin çok da üzerine çıkamayınca yine bir arayış içinde bulmuştum kendimi. henüz bu arayışım belli bir istikamete yönelmemişken, geçiyordum uğradım edasıyla girdiğim video store'dan elimde bir film olmadan çıkmayayım istedim.


Huyum değildir, yeni çıkan fimleri hiç merak etmem, sinemaları takip etmem ancak film üzerine yaygın bir kamuoyu oluştuğunda dayanamayıp izleme ihtiyacı hissederim. aynen öyle de, raflarda sarı sarı dizilmiş, sağda solda sürekli ismi geçen hatta oskar ödüllerine de en iyi yardımcı oyuncu ödülüyle bir şekilde bulaşmış olan Little Miss Sunshine isimli filmi izleme gafletinde bulundum. İtiraf ediyorum, filmin ilk onbeş dakikasından sonra sırf verdiğim paraya yazık olmasın düşüncesinden hareketle belki sonlara doğru güzelleşir ha? avutmasıyla filmi sonuna kadar sabırla izledim.Ben yaptım siz etmeyin diyorum da en azından bir kaç gerekçe sunayım bari siz de ikna oluverin. Evvela, oyuncular geçmişlerine bakıldığında oldukça başarılı rolleri kıvırmış olmalarına karşın nedense bu filmde bir dönüklük, bir basitlik almış başını gidiyor. Sanki zorla rol yapılıyor gibi, hayatın içinden gibi görünmeye çalışırken aslında bir o kadar hayata uzak tipler canlandırılmış. Filmin başlarında büyükbabanın ettiği küfürlerin bini bir para etmezken bir ara bu film acaba aile filmi diye lanse ediliyor mu diye kendime sormadan edemedim. Bir diğer mesele de film endüstrisinin takılıp kaldığı eşcinsellik mevzuunun öyle gelişigüzel ortalığa saçılması da oldukça bayağı geldi bana. Filmde gelişen olaylara hiç mi ama hiç değinmiyorum. Gelelim filmin sonunda yaşadığım fiyaskoya. Küçücük çocukların mayolarını giyip güzellik yarışmasına katılması saçmalığından geçtim. Filmimizin yıldızı olacak ufaklık kalkıp da yetenek olarak striptiz gösterisi yapmasın mı? Aman Allahım, bir an için kendimden utandım, biri gelse de görse bu ne biçim film izliyor dese ne derim diye. Evet ben daha fazla yazıp da sizin zamanınızı da ziyan etmeyeyim en azından bir kaçınızı ikna etsem bana yeter. Özetle, vaktinizi ziyan etmeye değmez.