20 Ağustos 2007 Pazartesi

Amerikan marketlerinde Türk ürünleri....


Size bu satırlarda bir çok defa Amerikada yediğimiz Türk ürünlerinden söz etmiştim. Bugün daha farklı bir tecrübemi paylaşmak istiyorum. New Jersey'de gerek çeşit gerekse fiyat açısından tercih edilen pek çok alışveriş merkezlerinden biri Shop Rite. Biz de zaman zaman illa da Türk mali olmasına gerek yok dediğimizde ya da Amerika'ya özgü bir takım gıda maddelerini bu marketlerden temin ediyoruz.

Bir keresinde yine Shop Rite'ta dolaşırken sıvı yağ reyonuna uğradık. Bitkisel yağları pek sevmeyen biri olarak hiç olmazsa mısır özü yağı alalım diye raflara göz gezdiriyordum. Sonra gözüme zeytinyağı şişeleri ilişti. Muhtemelen İtalyan malıdır diyerek çok da dikkat etmedim. Ama üzerindeki Aegean yazısı birden dikkatimi çekti ve şişenin arkasını çevirdiğimde Product of Turkey ibaresini gördüm. Lio markasıyla piyasaya sürülen bu zeytinyağları gerçekten de Türk malıydı. Hesapta olmamasına karşın bir şişe almadan gelmeyelim dedik.

Bugün de benzer bir olay yaşadım. Bir başka alışveriş mağazası Pathmark'ta yine rutin bir alışveriş günündeyiz. Birdenbire gözüme incir ilişti. Bundan bir kaç hafta kadar önce bu civarda gıda sektöründe iş yapan bir Türkle konuşurken Amerika'da da incir yetiştiğini öğrenmiştim. Ama bu incirler bizim memleketin incirlerine benziyordu. Evet, yanılmamıştım etikete baktığımda yine Product of Turkey ibaresini gördüm. Hemen bir kutu aldım tabii ki. Benden bir kaç dakika sonra bir Amerikalının da incir aldığını görünce bir hayli sevindim. İncirin hemen yani başında bir de ne görsem beğenirsiniz, Malatyanın meşhur kayisisi. Hemen bir paket de bundan aldım ve resimlerini çektim. Birazdan da inşallah afiyetle yiyicem.

Sözün kısası, Amerikan marketlerinde ülkemizin mamüllerini görmek gurur verici. E tabi, aklınızda olsun bir gün sizin de yolunuz bu marketlere düşerse bir kaç paket de almadan geçmeyin.

İlave not: Amerikan marketlerinde bulabileceğiniz türk ürünlerini listeleyen blog:  http://madeinturkiye.blogspot.com